Vzhľadom na silu sociálnych médií sa za posledné roky rozmohol predaj nie len fan stránok na Facebooku, ale aj účtov na Instagrame.

Na internete a aj v rôznych skupinách na FB nájdete mnoho inzerátov, v ktorých sa ponúkajú Instagramové účty s desiatkami tisíc sledovateľov.
Začínajúci, ale aj zabehnutí podnikatelia si takéto účty kupujú, aby nemuseli zbierať followerov náročne a pomaly, ale samozrejme aj kvôli výhodám, aké tieto účty prinášajú.
Ak máte dostatočný počet followerov, tak vám Instagram sprístupní napríklad možnosť pridať do “story” aj link. Táto možnosť je inak dostupná iba v reklame. Takýto link má veľký význam, keďže nie je potrebné sa k adrese preklikávať cez profil (ak tam je), prípadne si ju prepisovať, prípadne googliť.

Výhody účtov s dostatočným počtom followerov si uvedomujú aj špekulanti podnikatelia. Zakladajú si nové účty, na ktoré rôznymi spôsobmi prilákajú publikum. Je toto publikum pre kupujúceho relevantné? Treba sa zamyslieť, ak je možnosť, tak aj odsledovať, akým spôsobom boli ľudia na účet nalákaní. Ak prišli kvôli tomu, že follow na účet bol podmienkou nejakej súťaže, pravdepodobne vám po kúpe rýchlo bude publikum ubúdať. Ak prišli kvôli obsahu, treba si pozrieť o aký obsah sa jedná. V prípade, že boli všetky príspevky pred predajom vymazané, ide o veľké riziko. Na príspevkoch môžete vidieť aj aktivitu týchto followerov.

Pozor na štatistiky, ktorými sa predávajúci oháňa. Instagram totiž nedovolí registráciu mladším, ako 15 rokov. Práve preto si deti vymýšľajú rôzne roky narodenia. Momentálne sa predáva aj nemenovaný ig profil, ktorého predajca tvrdí, že má 60% užívateľov vo veku 18-33 rokov. Pri nahliadnutí na tento účet sa ukázali pubertálne príspevky, čo však nemusí byť automaticky problém. No po preskúmaní publika bolo jasné, že vek podľa instagramovej štatistiky vôbec nesedí, väčšina profilov, mala 10-16 rokov. Často to nie je problém zistiť, keďže mládež si často uvádza v profile vek, alebo dátum narodenia. Môžu vám napovedať aj fotografie. Takéto detské profily sú však pre väčšinu podnikateľov nepoužiteľné, nie je to skupina, ktorá nakupuje. Ak si nepreveríte followerov a príspevky, môžete ľahko prísť aj o 1000€ (suma, za účet z príkladu).

Aj detské publikum sa dá využiť na biznis. Takéto publikum má však oveľa užšiu skupinu podnikateľov, pre ktorých sú záujmovou skupinou.
Ide hlavne o prístup predávajúcich, či vás pravdivo informujú. Nakupujte opatrne.

Zdieľať.

Zanechať odpoveď