Je veľa raperov, ktorí sa prezentujú svojim majetkom. Niektorí však kvôli rozmarom, alebo závislostiam (hazard, drogy…) padnú opäť na dno.
Sú však aj takí, ktorí investujú zarobené peniaze rozumne.


Jay-Z

Raper Jay-Z je na scéne už dlhé roky, spolu s manželkou Beyoncé tvoria úspešný hviezdny pár. Jay vlastní 50% podiel značky šampanského Armand de Brignac. Podiel nakúpil po tom ako obvinil Louisa Roederera z rasizmu. Louis Roederer je šéf značky šampanského Cristal. Značka Cristal nechcela byť spájaná s rapermi a ich prezentovanie sa s týmto sektom, považovala za nevítané. Po tomto vyjadrení sa hip-hopová komunita v USA rozhodla značku Cristal bojkotovať.
Armand de Brignac nepatrila dovtedy medzi značky, ktorými by sa raperi chválili na sociálnych sieťach aj napriek tomu, že patrila medzi luxusné značky. Tieto vlastnosti boli dominantou hlavne značiek ako Dom Pérignon, Moët & Chandon a Cristal. Po vstupe rapera do spoločnosti sa to výrazne zmenilo a značka vystúpila z tieňa.

1.Drake – 10 000 000 dolárov za koncerty
Čo má Drake spoločné s bývalou priateľkou Jennifer Lopez a Kanaďankou Celine Dion? V roku 2019 uzavrel rodák z Toronta exkluzívnu dohodu s nočným klubom Wynn’s XS Nightclub, ktorej predmetom bolo 10 koncertov v hodnote 10 miliónov dolárov. Ide o privátnejšie koncerty, keďže do klubu sa zmestí asi 4800 fanúšikov. Pandémia však niektoré z koncertov na teraz stopla.
Samozrejme ide iba o jednu z mnohých aktivít tohto rapera.

2. Travis Scott – 20 000 000 dolárov od fast foodu

Travis Scott bol na zjedenie… Teda v spolupráci s McDonald’s vzniklo pod jeho menom menu. Za čo zinkasoval 5 miliónov dolárov. Pre toto obchodné spojenectvo vznikol aj merch “Cactus Jack”. Merch priniesol raperovi ďalších 15 miliónov.

3. 50 Cent – 100 000 000 dolárov za vodu
V roku 2000 sa Curtis Jackson spojil s Glacéau a priniesli na trh značku Vitamin Water. 50 Cent získal menšinový podiel a predstavil vitamínovú vodu s hroznovou príchuťou, ktorú propagoval na každom kroku. V roku 2007 odkúpila Coca-Cola Vitamin Water za 4,1 miliardy dolárov. 50 Cent na tom zarobil 100 000 000 dolárov.

4.Diddy – 100 000 000 dolárov za vodku
Od roku 2007 riadi Sean Combs Enterprises (Diddyho spoločnošť) všetky rozhodnutia týkajúce sa riadenia značky Ciroc (vodka) pre spoločnosť Diageo výmenou za polovicu budúcich ziskov. Táto spolupráca vyniesla raperovi pekný balík peňazí.
U nás kúpite 0,5l tejto vodky za cca 30€.

5.Dr Dre – 500 000 000 dolárov za  Beats by Dre
Jimmy Iovine presvedčil rapera Dr. Dre, aby v roku 2008 spolupracoval na projekte reproduktorov namiesto rady tenisiek. Nakoniec sa z toho zrodila značka Beats by Dre, ktorá sa dostala medzi špičku v slúchadlách. Značka si získala aj pozornosť gigantov, ako napríklad Apple, ktorý nakoniec značku v roku 2014 aj kúpil za 3 miliardy dolárov. Forbs odhaduje, že Dr. Dre týmto obchodom získal 500 miliónov.

6. Kanye West – údajne 1 300 000 000 dolárov za Yeezy
Móda vystrelila rapera až do miliardových výšin. Značka Yeezy, na ktorú môže byť právom hrdý, sa predáva neskutočným tempom. Kanye sa spriahol so značkou Gap, ktorá sa v poslednom období dosť finančne trápila. Spoločnú kolekciu by mohli predstaviť v prvej polovici tohto roka.


Zdieľať.

Jeden komentár

  1. Pingback: Ktoré celebrity stoja za známymi značkami alkoholu? | ZiZZ

Zanechať odpoveď