Japonské štúdio Jun Aoki & Associates vytvorilo pre obchodníka Louis Vuitton v tokijskej nákupnej štvrti Ginza charakteristický vlajkový obchod so zvlnenou fasádou a interiérmi od newyorského architekta Petra Marina.
Sedemposchodový obchod Louis Vuitton Ginza Namiki, ktorý nahradzuje predchádzajúci obchod značky, ktorý od roku 1981 zaberá rovnaký roh, je architektonicky zabalený vo “vodnej fasáde”.
Táto zvlnená perleťová fasáda bola navrhnutá spoločnosťou Jun Aoki and Associates a bola vytvorená tak, aby poskytla budove moderný vzhľad a odrážala polohu Ginzy neďaleko Tokijského zálivu.
„Vysoko moderný vzhľad budovy interpretuje odrazy vody ako materiálny jav,“ uviedol Louis Vuitton.
“Poetické, ale hravé; trblietavé a rytmické. Na polostrove rozprestierajúcom sa v Tokijskom zálive je táto evokácia vody vyjadrená ako hladké zvlnené povrchy – od sklenenej fasády, ktorá prenáša meniacu sa farbu až k schodisku a príslušenstvu.”
Fasáda bola skonštruovaná z dvoch vrstiev skla, ktoré sa vlnia ako voda a ktoré boli pokryté dvojfarebným filmom a vytvorili perleťové sfarbenie.
Jasný otvor v rohu prízemia predstavuje najnovšie kolekcie a umožňuje nahliadnuť do umelecky ladených inšpiratívnych interiérov newyorského štúdia.
„Fasáda Jun Aoki je monolitická a zároveň presiaknutá tekutinou – predstavuje„ vodný stĺp “, uviedol Louis Vuitton.
„Na úrovni ulíc odráža budova dynamiku Ginzy; vyššie sa susedné veže stávajú zvlnenými zjaveniami, zatiaľ čo sa po skle odráža panoráma mesta a označuje priechod každého dňa.“
Spodné štyri poschodia obchodu sú venované maloobchodu. Bledý kameň pokrýva steny zakrivenými obloženiami a dodáva tak trojrozmerný efekt.
Celý maloobchodný priestor vyplňujú textúrované steny, zakrivené povrchy a paleta drevených a sklenených materiálov, ktorý dodáva interiéru ľahkosť a zároveň zdôrazňuje prírodnú tému.
Obchodné priestory sa môžu pochváliť neutrálnou paletou s farebnými akcentmi. Bol pridaný nábytok od Pierra Paulina, ktorý vtláča do tónového interiéru kyslé odtiene. Na ženských podlažiach sa nachádzajú svetlé ružové a oranžové odtiene, zatiaľ čo na pánskych zasa červené, modré a bledo žlté.
Súčasťou obchodu je aj priestor na prezentáciu pre nových návštevníkov, ako aj VIP priestor na šiestom poschodí a Le Café V na najvyššom poschodí budovy.